2007-08-13

Manchester City - ett poplag

United nollas av Reading medan Sven-Görans City tvålar dit West Ham på bortaplan. Rooney skadas och Bianchi gör mål. City är nu störst, bäst och vackrast i stan. Sparka Fergie och sälj Ronaldo. Tevez är en flopp. Geovanni är bättre än Giggs.

Svenska folket är hjärntvättat. Alla som började följa United när Henke var med och sparkade boll på Old Trafford i våras har nu bytt röda tröjan mot en hemsk himmelsblå trasa.

Se bara på de otäcka siffrorna ovan. En teori till den stora siffran på City kan vara att Svennis älskarinnor är inne och röstar på sin hingst. De är väl några stycken ... Skämt åsido. Det är bara vanliga svenskar som har röstat.

Jag har en känsla att det kommer att spåra ur, som det gjorde när HIF-Henrik spelade i United. Vem minns inte Expressens Henkesajt?

Att Peter Wennman är Citysupporter behöver man inte använda lupp och förstorningsglas för att se. Jag undrar om det hade varit lika positiva tongångar (”drömstart”, ”drömpremiär”) om West Ham vunnit med 3-0 efter hattrick från Ljungan.

Jag tycker att City hyllas på tok för mycket efter segern på Upton Park. Dels på grund av den enkla anledningen att West Ham är en aning överskattat, och dels för att det handlar om en enda match (37 to go). Det är självklart inte kattskit att vinna borta mot Hammers, men det är inte heller något som får en att tappa hakan och nypa sig i armen.

Men man får lov att säga att Elano, Petrov, Bianchi och Bojonov är spännande nyförvärv. Det kan nog fan i mig räcka längre än den elfteplats jag har Shitty på – tyvärr.

Vad gäller Uniteds match har jag inte så mycket att säga. I dag räcker det med en bild.


Come back, Wayne!

Bring on Tevez and Anderson, Fergie!

3 kommentarer:

Svess sa...

Bilden är sjuk.

Anonym sa...

Helvete va sköna ni är:)

Anonym sa...

ja den är ganska sjuk:P

Bloggtoppen.se