2007-09-25

Svensk tränare - svensk support

Klickade mig just in på Aftonbladet > Fotboll > England. Där kunde jag välja mitt favoritlag i en undersökning. När jag klickat i Newcastle kom resultatet upp.
  1. Manchester United, 20.8%

  2. Arsenal och Manchester City, 19.4%

  3. Liverpool, 18.8%
Jag gillar att City inte har drabbats av Chelseasyndromet. Jag gillar Backe och Svennis i maskopi. Jag gillar inte att Citys svenska support har ökat så drastiskt. Det är barockt.

Tur att vi är ett (obetydligt) lilleputtland.

4 kommentarer:

öjan sa...

De borde ha ett alternativ som heter Manchester City och ett som heter Sven-Göran Eriksson. Om då alla röstande hade röstat ärligt hade Citys röster gått att räkna på fingrarna.

Men man är föga överraskad. Vi fick se samma fenomen i våras när Henke gästspelade på OT.

Anonym sa...

tur att vi är ett lilleputtland:)

Anonym sa...

...eller med Inter nu? Jag tror inte Inter hade haft i närheten av lika många fans ifall Zlatan inte spelat där... precis samma med Juventus under hans tid där, gissar jag på. Bara för att det finns en person från samma land behöver man ju inte hålla på nötterna liksom... inte fan håller jag på Groningen för att jag tycker att Marcus Berg är intressant. Men jag tycker det är kul för honom att han får komma ut och lira lite attraktivare fotboll än Allsvenskan. Död åt den svenska supporta-svenskar-utomlands-mentaliteten.

Svess sa...

ERIK THE VIKING !

Bloggtoppen.se