2007-09-23

Jag saknar Kevin Nolan

Den stora frågan i Alingsås hösten 2007: Vad händer med Nolan?
Den stora frågan i Bolton hösten 2007: Vad händer med Nolan?
Jag tänker lägga fokus på den sistnämnda.

Det fanns en gång en Kevin Nolan som hade som tradition att göra mål på Old Trafford.

Nu till det positiva.

Han hade en fantastisk säsong 2005/06, innehållande nio ligamål, varav några riktigt högklassiga. Han gav Paul Robinson tinitus när han drog in en matchavgörande komet mot Spurs. Han sänkte Pompey genom en mästerlig bicycleta. Han överlistade Jens Lehmann med den läckraste av lobbar. Det var - och är fortfarande - en skam att han inte blev uttagen i den engelska VM-truppen.

Det var då, för två år sedan, jag blev så förtjust i Boltons lagkapten. Då höll han hög PL-klass. Nu är det andra (och förmodligen betydligt fler) bullar.

Kevin Nolan har alltid varit väldigt välbyggd. Nu ser han oerhört tung och seg ut och vågen visar 89 kg. Jag tror att det skulle göra både honom och Bolton Wanderers gott om han kunde få bort några pannor.

Och Sammy Lee måste sluta att spela Nolan på högerkanten. Det är djävulens största påfund sedan Gessle började med musik.

Bolton behöver den gamle, målfarlige, landslagsmässige Kevin Nolan om de ska spela i Premier League även nästa säsong. Kollar man på Sky Sports betyg denna säsong ligger Nolan på 16:e plats - bara bland Boltons spelare. Det är oroväckande.

Om det är tyngden eller Sammy Lee som är Nolans största problem vet jag inte. Det bästa vore nog om han blev av med båda.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se