2007-08-16

Ingen succé - än

Svennis gäng vann visst igen. Tur att jag inte såg matchen. Då hade jag antagligen inte suttit här nu, utan vårdats för svåra synskador efter att ha sett Citys bländande fotboll. 1-0 mot storfavoriten till jumboplatsen, Derby County, smäller högt – åtminstone hos kvällstidningarna.

Rubriker på de svenska tidningarnas nätupplagor i kväll:
Sven’s succes (under ”Svengland”, så klart)
Aftonbladet.se

Svennis efter succén:
Jag är väldigt glad
Expressen.se

Seger igen för Svennis City
SvD.se

Svennis fortfarande en vinnare
DN.se

De som huvudsakligen vill sälja tidningar, mest kända som kvällspressen, använder sig av ord som succé i sina rubriker, vilket i och för sig inte är någon nyhet. Att slå West Ham (millimeter från nedflyttning förra säsongen) och Derby (nykomling) är självklart en bra start för vilket lag som helst, men inte mer än så. Vinner City derbyt på söndag, då kan man börja lukta på de lite tyngre orden.

De som har som högsta prioritet att förmedla fakta, som går under namnet morgontidningar, håller sig till den enkla sanningen i sina rubriker. Att det återigen blev seger för Svennis lag eller att han efter två raka segrar fortfarande är en vinnare räcker.

Detta är givetvis inget annat än bagateller. Småskit, helt enkelt. Absolut inget som gör mig arg eller håller mig sömnlös. Det bara framkallar en viss irritation. Jag ler mest åt det hela, faktiskt.

När allt kommer omkring – det mesta är som vanligt när det gäller Manchester City.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är jävligt irreterande med Man Citys uppmärksamhet. Ännu mer irreterad blir man när Canal+ väljer som huvudmatch. City mot Derby. Den hade inte ens visat höjdpunkter på om de inte haft kåt-svennis som

Bloggtoppen.se