2007-09-13

Back on track

Det finns fantastiska reklamfilmer (OKQ8, Dolmio, Nokian däck), men det är själva Scrubsavsnittet som är det allra bästa, det man verkligen vill titta på. Detsamma gäller fotbollen. Det finns spännande kvalmatcher under landslagsuppehållen, men det är ligaspelet man så gärna vill se.

Jag är ingen motståndare av landslagsfotbollen - men jösses vad skönt att Premier League är tillbaka nu på lördag. Det känns inte som att det är mindre än två veckor sedan United slog Tottenham, Aston Villa spöade Chelsea och Liverpool våldtog ett litet barn i form av Derby. Tiden går fort när man har roligt. Desto långsammare går den när det är spelledigt på de engelska arenorna.

Everton nästa för Uniteds del. Ronaldo tillbaka. Även Saha är tillbaka, vilket innebär att Tevez kommer till sin rätt när han slipper spela som spjutspets. Rooney och kapten Neville är på gång och de båda spelar garanterat innan månaden är slut.

Det är dock en sak som stör mig. Kalla det dagens i-landsproblem om ni vill. Matcherna Everton-United, Portsmouth-Liverpool och stekheta derbyt Tottenham-Arsenal har två saker gemensamt:
1) Jag vill gärna se dem.
2) De spelas samtidigt (13.00, 13.45, 14.30).

Jättebra jobbat, Premier League. Big time.

Jag har ingen aning om detta är de "ursprungliga" tiderna eller inte. Men jag kan inte undgå att plocka fram min konspiratoriska sida och undra om Rafa Bentítez kommentarer om Liverpools early kick-offs efter landslagsuppehåll ligger bakom detta.

Inte så konstigt med tanke på att lördagar näst intill alltid har en tidig match 13.45, en sen match 18.15 och resterande kl 16.00. Nu är det helt plötsligt tre tidiga matcher - var och en med ett förmodat topplag.

Nu återstår att se hur lång tid det dröjer innan Rafa gnäller över att Liverpool får spela på bortaplan, så pass tidigt som 12.45 engelsk tid, efter att en stor del av truppen precis har varit på utflykter i Europa med respektive landslag, medan Chelsea spelar hemma (Blackburn) med avspark 17.15 lokal tid.

Jag tror faktiskt inte att han nämner ett ord om det på presskonferensen inför helgens match. Han väntar tills efter förlusten på Fratton Park.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se