2007-09-30

Hellre fälla än fria

Under fredagen sa Paul Rejer, som arbetar som ”referees’ coach”, att de engelska domarna har fått direktiv att döma för det anfallande laget i omöjliga offsidesituationer. Hellre ett lurigt mål än en lurig offside, menade Rejer med ”everyone would like to see more goals” och ”Fifa are promoting attacking play” som argument.

Lika ironiskt som självklart hann det bara gå en dag innan en skitnödig linjeman slängde upp flaggan när Ljungan var i linje med sista Gunnersback, och berövade därmed West Ham på ett mål och kanske också en poäng.

Jag bryr mig inte överdrivet mycket om det faktum att Arsenal tog ytterligare en trepoängare. Felaktiga, orättvisa och korkade domslut brukar gå ganska jämnt ut mellan topplagen över en hel säsong.

Jag bryr mig inte heller särskilt mycket om att alla vill se mer mål och att Fifa förespråkar anfallsglad fotboll.

Jag är bara lätt irriterad över att mitt bombsäkra kryss på tipsmatch 8 sprack.

3 kommentarer:

Larse sa...

haha. 12 rätt då lr?

öjan sa...

Nej, det var en ohyggligt dålig omgång. Sex rätt tror jag att det blev. Men eftersom säkra kryss är lite av min specialitet när det gäller tips var jag tvungen att notera detta domslut.

Anonym sa...

Då är min fråga som följer. Om det var ett bombsäkert kryss och du inte hade analyserat innan att Ljungberg kommer bli avblåst för offside minst 2 gånger så var det icke så vasst kryss.

Bloggtoppen.se